26 Kasım 2014 Çarşamba

Çıkarımlar : Bu yazıda ürün yerleştirme kullanılmıştır.


Scrum’i profesyonel olarak uygulamaya başladıktan sonra scrum ile ilgili kavramları hayatımın her köşesinde görür olmaya başladım.

Ataletten kurtulma ve kilo problemini aşmak için sahilde koşmaya başlamıştım. İlk başlarda hiç bir şey ölçümlemiyordum. Sonra bunun bir ihtiyaç olduğu farketmeye başladım. Gelişip gelişmediğim anlamanın tek yolu ölçümlemekti. Runkeeper programını cep telefonuma yükledim ve koşuya her gittiğimde kayıt etmeye başladım. Büyükada, Bostancı, Pendik, Belgrad ormanı vs. bir çok yerde kaydettim. Bu koşular sırasında bazı çıkarımlarım oldu. Şöyleki; 

Çıkarım 1- Yol değişirse, hızını mukayese etmenin bir anlamı kalmaz. 
Bunun scrum’daki karşılığı takımın velocity’si takımın işine bağlı olarak değişir. Takımdaki kişiler ve sprint uzunluğu değişirse velocity’yi karşılaştırmak anlamlı değildir. Onun üzerinden bir çıkarımda bulunulamaz 

Çıkarım 2- Herzaman odaklanılacak iyi bir taraf vardır. 
Runkeeper programı her koşumda o koşuya has iyi yaptığım birşey varsa onu söyleyerek beni motive ediyor. Örneğin en iyi hızını yaptın, en uzun koşunu gerçekleştirdin, yada 1-3 km arası en iyi hızını koştun, en yüksek eğimini tırmandın vs. Retrospective’lere başladğımızda genelde takım iyiye odaklanma konusunda sorun yaşıyor. Bu anlamda Runkeeper örnek alınabilir. 

Çıkarım 3- Önemli olan sürdürülebilir bir hız yakalayabilmektir. 
Bir kaç koşu sonrası artık ortalama ne kadar sürede koştuğumu biliyorum. [Ve bu sürenin bağlı olduğu değişkenleri keşfettim.] Bazen yanımda arkadaşlarla koşarken onların hızına aldanıp hızlı gittiğim bir iki kilometre oluyor, sonrasında kendimi zorladığım için geri kalan kısımda kendi ortalamamın oldukça aşağısına düşüyorum. 
Scrumda takım kendi sürdürülebilir hızını bulmalıdır.  Ve Kaizen gereği bunu artırmak için çabalamalıdır. HyperProductive takımlar ancak bu şekilde oluşturulabilirler. 

Son olarak Scrum takımı deyince aklıma kürek takımı geliyor. Arkada nereye gidileceğini belirleyen ve dümeni elinde tutan Product Owner, Önde takımı motive eden ve takımın fonksiyonelitesini ve verimliliğini sağlayan Scrum Master ve Ortada hedefe ulaşmak için var gücüyle çalışan Development Team.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder